چند ماه پیش به دعوت نشر نوگام مشغول نگارش جزوه‌ی آموزشی‌ «راهنمای تولید پادکست و کتاب صوتی» شدم. حالا این جزوه‌ی آموزشی منتشر شده و به صورت رایگان در اختیار علاقمندان به تولید پادکست قرار گرفته است. برای دریافت محتوای این جزوه ک کارگاه نوگام ارائه می‌شود، کافی است به کارگاه نوگام مراجعه کنید. برای ثبت نام، کافی است نام و ایمیل خود را وارد کنید. بخش‌های مختلف جزوه به آدرس ایمیل شما ارسال خواهند شد.

021115_thumbnail-illustrations-03

اهداف آموزشی این دوره چیست؟

این دوره برای نویسندگان و ناشران و علاقه‌مندان به ساخت پادکست و برنامه‌های صوتی ادبی نوشته شده است و انتظار می‌رود که با مطالعه درس‌ها و استفاده از راهنمایی‌های عملی، شرکت‌کنندگان بتوانند برنامه‌های صوتی شخصی خود را تولید و آنلاین منتشر کنند. این دوره رایگان است و برای عموم آزاد است. برای ثبت‌نام کافی است تنها ایمیل خود را ثبت کنید. دروس به ای‌میل شما فرستاده می‌شوند.

درس‌های این دوره عبارت‌اند از:

  • پیش‌تولید
  • امکانات
  • ضبط
  • ویرایش
  • میکس
  • ذخیره و انتشار

درباره‌ی کارگاه نوگام

کارگاه نوگام مکانی است برای نویسنده‌های قدیم و جدید تا با دنیای آنلاین آشتی کنند، با ساز و کار دنیای دیجیتال بیشتر آشنا شوند، آثار خود را بهتر از گذشته ارائه کنند و بهتر بتوانند با مخاطبان‌شان ارتباط برقرار کنند.

نوگام در سومین سال تاسیس خود و بر اساس تجربه‌ای که از همکاری با نویسنده‌های مختلف کسب کرده، ۵ دوره آموزشی با موضوع حضور و فعالیت نویسنده در فضای آنلاین و محتوای دیجیتال طراحی کرده است.

این دوره‌ها به‌خصوص برای نویسنده‌ها طراحی و نوشته شده، اما همه افراد علاقه‌مند می‌توانند بدون محدودیت در هر کدام از این دوره‌ها ثبت‌نام و آن‌ها را مطالعه کنند.

دوره‌ها با ایمیل برای افراد فرستاده می‌شود. هر ایمیل شامل یک یا دو درس از هر دوره است. دوره‌ها به صورت خودآموز تدوین شده‌اند، اما در پایان دوره، یک تمرین عملی هم وجود دارد که در صورت تکمیل آن، گواهینامه تکمیل دوره به فرد اهدا می‌شود.